Vegyileg ellenálló és vezetőképes műgyanta

Vegyileg ellenálló és vezetőképes műgyanta készítése egy területen belül

Vegyileg ellenálló és vezetőképes műgyanta

Vegyileg ellenálló és vezetőképes műgyanta készítését vállaltuk Tatabányán. A két vezetőképes rész a teljes műgyantázandó területen belül helyezkedett el és a két terület földelési pontjait is el kellett vezetnünk a műgyantázandó részek alatt. Nézzük, milyen munkafázisok voltak ennél a munkánál, elég összetett feladat volt.

A meglévő ipari betonpadló jó állapotban volt, de a felragasztott jeleket sajnos kézzel, egyesével el kellett távolítanunk a felületéről. A dilatációk is ki voltak töltve PU hézagtömítővel, így ezeket is ki kellett szednünk. Ezek az apróságnak tűnő munkák elég sok időt emésztettek fel az előkészületre szánt keretből. Ezen munkafázisok elkészülte után tudtunk csak nekiállni a felület előkészítésének, melyet csiszolással abszolváltunk. A terület nagyobbik részén elegendő volt a normál gyémántszegmenses csizolás, de a felfestett jelek eltávolításához úgynevezett PCD örleményes szerszámot használtunk, melynek sokkal nagyobb bontóképessége van egy csiszoló szerszámhoz képest, így könnyebb volt vele a munka. Az első műgyantával történő munkafázis a dilatációk és nagyobb hibák kitöltése/javítása volt. Ezután került fel a teljes felületre a StoPox WG 100 alapozógyanta. Következő nap újabb műgyanta réteget készítettünk, mely egy kvarchomokkal töltött StoPox BB OS volt. Ennek kikeményedése után a teljes felületet ismét megcsiszoltuk és alaposan feltakarítottunk. Itt érkezett a csavar a történetbe, mert a két vezetőképes rész kijelölése után gondoskodnunk kellett ezen részek földelésbe köthetőségéről. Mindkét rész esetében hornyot martunk a betonba, hogy a sárga-zöld sodrott vezetéket beültethessük. Ezek után elkészítettük a dilatációk átkötését is, melyet a rendszer saját, öntapadós vezetőszalagjával készítettünk el. A két antisztatikus rész szénszállal töltött vezetőképes lakkját is ebben a fázisban készítettük el. Ezeket a gyártó cég technikusával még a fedőgyanta felkerülése előtt bemérettük, hogy biztosak lehessünk abban, hogy rendben teszik a dolgukat. A fekete lakkal kezelt felületekre ezek után StoPox KU 610 vezetőképes fedőgyanta került, melynek a csúszásmentességét szilícium-karbid töltéssel értük el. A többi résznél az emelt vegyi ellenállóságú StoPox KU 601 fedőgyanta került alkalmazásra, melyet a csúszásmentes felület elérése érdekében kvarchomokkal töltöttünk. A vegyileg ellenálló és vezetőképes műgyanta készítésének legutolsó lépéseként a dilatációk ismételt vágása és azok kitöltése maradt, melyet a StoSeal F355 PU fugakitöltő anyaggal készítettünk el.

 

Ön is hasonló műgyanta bevonatot szeretne? Kérjen ajánlatot!

 

Vegyileg ellenálló és vezetőképes műgyanta galéria:

 

Ha tetszett, ossza meg másokkal is:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*